tisdag, januari 25, 2011

ROCKGRETA

Det blir inte mycket skrivet här ikväll. Kom hem runt halv sju och känner mig ganska urlakad. Avslutade dagen med att ge massage till dagens andra kund och jag känner mig oftast lite matt efter en massage. Idag var jag dessutom uppe tidigt med mina mått mätt och ska nu inte göra mer ikväll än att slänga mig i soffan och titta på tv vid åtta.

Skulle tagit med kameran idag för att fota den sista nya trasan i mellantiden. Men glömde den förstås. Nu ligger den på köksbordet så få se imorgon. Då har jag bara ett besök under sena eftermiddagen. Det är så himla skönt att kunna sova tills jag vaknar av mig själv. Jag vet att det är en lyx *ler*, därför njuter jag verkligen de dagarna. Tänk om jag hade vetat det alla år jag gick upp halv fem.... att framtiden skulle bli bra mycket bättre.


Igårkväll som först packade upp paketet med rockringen. Trodde jag skulle få hålla på länge innan jag fått till det rätta gunget för att ens hålla den uppe och igång. Men efter bara tre-fyra gånger så satt det. Så glad jag blev. Fick för mig att spela in en snutt med kameran så ni inte skulle få för er att jag ljög ha,ha. Eller så var det för att jag ville se hur jag bar mig åt.

Det tog sin lilla tid att få till den här snutten. Hade först kameran på högkant för att inte få med så mycket av omgivningen, men det blev så mörkt så jag syntes knappt. Vid andra försöket kom det mesta av omgivningen med och bara halva mig. Tredje försöket kom också lite väl onödigt med men då var klockan så mycket så det fick bli så. Fördelen var ju att jag blev säkrare och säkrare för varje försök.

Sedan hann jag precis att fixa till den till en video innan Mord i Midsommer började. Nu ska jag träna på att ha ringen igång samtidigt som jag rör mig, sedan att byta från midja till arm och tillbaka, sedan att växla mellan båda armarna och midjan. Kommen så långt är det nog inte kul längre.

Resten av det jag tänkt att svamla om tar jag i morgon. Nu börjar Mentalist.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Oh greta vilket härligt film klipp,härlig musik i bakgrunden,jag ger dig 100 poäng för denna film,kanske´du får en inbjudan till Hollywood o få en oscar,skönt att du får sov morgon,jag får det på fredag när jag är ledig,o du vet ju vad som händer då med mig?Varma kramar Benny

Unknown sa...

Greta, Rock on, baby! Imponerande! Filmen är bra. Det är skönt att vara egen företagare och själv kunna styra sin tid.

Svenne sa...

Filmen är ju helt underbar!
Du rockar ju loss som en 20-åring;-)
Mer mer mer!!!

Gretas Svammel sa...

Ni är roliga ...alla tre...men tack för bekräftelsen. Tur man står stadigt på jorden *ler*.

Anonym sa...

Härligt Greta! Gillar din stil och att du bjuder så på dig själv.
/Regina

Gretas Svammel sa...

Ha,ha...tack Regina.