lördag, augusti 31, 2013

BAD och SOLKAVALKAD FRÅN BLOGGENS START till NU

Bered er på bilder till förbannelse *ler*. Kör denna bloggs historia, fast inte riktigt allt förstås. Denna bloggtids bad och sommarbilder i huvudsak. Nu låter det nästan som att jag ska sluta blogga, men det tänker jag inte. Fick ju den här galna iden för ett tag sedan och nu har mappen med bilderna jag laddade ner gäckat mig länge nog. Så nu kör jag så jag kan radera mappen.

För nya läsare av mitt svammel och de som inte kollat bakåt i bloggen ( vem gör det? mer än jag själv ) så skrev jag första inlägget 7 nov -07. Skaffade den här bloggen som en reserv ifall Bloggspace där jag då bloggade skulle stänga ner bloggen pga. de oskyldiga bilder jag lade ut. Mycket mer oskyldiga än de jag lägger ut idag. Även nu har jag skaffat en reservblogg "Bloggplatsen", ifall Blogger skulle få för sig något. 23 nov -07 fick jag användning av den här reserven då jag totat ihop ett bildspel och inte visste var jag skulle kunna publicera det.  Det blev alltså här. 28 maj-08 stängdes då min förra blogg och jag har sedan dess bloggat här.

                                                                              2008
1 juni -08 på väg till badet, men enligt inlägget inte årets första.
 
3 juni fotade lite ute en skön kväll.
 
Juli flyttade jag till mindre lägenhet, eftersom oasen som jag ännu har, hittade mig av en slump och jag då fick en fristående lokal till dels företaget och dels till hobbyn. Värsta flytten hittills.

2 aug -08 är jag ute och promenerar i regnet.
 
2009 
 
12 april -09 är det en solig och fin vårdag och jag är ute och styr med min bil som jag sedan strax efter sålde.

Solar på en bänk vid tvättstugan medan jag väntar på att tvätten ska bli klar. Samma dag 12 april.

Slutet av april var jag utomlands med alla ungarna. Troligtvis sista gången som jag åkte ensam med endast barnen.

2 maj solar jag ute på filten.
 

16-17 maj var jag på konferens med jobbet/företaget.
 

30 maj...Pingstafton tog jag premiärdoppet för året.
 

Dagen efter gick jag en lång, lång promenad. Utan trosor.
 

25 juni var det 28 grader varmt.
 

16 juli åkte jag till Trosa i några dagar.
 

9 augusti cyklade jag till badet och det blev 2009 års sista dopp.
 
2010
 
6 juni -010 premiärdoppet.
 

Samma tillfälle.
 
2 juli efter solning
 
 
 
I juli hyrde jag en bil och tillbringade några dagar i en stuga jag fick låna av bekanta.
 
 
Den låg vid en sjö där jag kunde bada helt naken.
 
2011
 
5 juni  första doppet för året.
 
 
12 juni när jag är och tittar på lägenhet. Eftersom jag nu är arbetslös och ungarna har eget boende, så  har funderingar kommit på att skaffa en billigare lägenhet. De billigaste ligger oftast på landet, så jag brottades hela våren med hur jag skulle göra. Om jag skulle våga att ta mig ur bekvämlighetsbubblan.

 
Jag vågade. Här har jag lånat min brors bil och kör de första flyttkartongerna. Det är 3 aug.


25 augusti kör flyttbilen resten och nu är det bara att packa upp.
 

27 augusti tog jag paus från flyttkartonger och uppackande och cyklade till badet på nya bostadsorten. Det blev första badet på nya stället och sista badet för 2011.


September packar jag ryggsäcken med kameran, diverse klädombyten och vattenflaska och utforskar via cykeln naturområdena där jag nu bor. En månad senare började på mitt första Fas 3 ställe...skolan.
 
 2012

21 maj solar ute på en filt.
 

27 maj premiärdoppet för året.
 

28 juni hyr jag återigen bil för att tillbringa några dagar i samma lånade stuga. Nu ihop med ett par av mina avkommor och den minsta familjemedlemmen. Regnade hela tiden nästan, men var ändå jättemysigt. Veckan efter påbörjade jag min tredje Fas 3 plats....ett "hittepå" ställe.

16 juli. Ingen sol eller badbild, men kanske var det här jag började inse att magens omfång ökades *ler*.


17 aug. Bad igen och jag tror att det var sista gången det året.
 
2013
 
10 maj och ett tidigt premiärdopp, som inte blev mycket mer än just ett dopp. Ett snabbt dopp, men solen sken och luften var varm.

6 juni var det lite mer behagligt och man kunde ligga i länge och njuta.
 

24 augusti blev troligtvis det sista doppet för i år. Om inte september bjuder på en härlig brittsommar. Då vet man aldrig om det blir ett dopp till.   

4 kommentarer:

Svenne sa...

Fina bilder som vanligt!
Finns väl ingen som blir trött på dina bilder;-)

Gretas Svammel sa...

Jodå...Svenne... det finns det säkert. Men är man ego så är man ha,ha.

Unknown sa...

Greta
Fina sommarbilder. Tycker bad med nakenrumpa från 2010 är fin! Påminner om 60-70 tals FiB bilder! Läcker och sexigt!

Gretas Svammel sa...

Ja...Hans-E...alla bilder säger väl nåt.