måndag, april 21, 2014

HELGBILDER

Det var väl ett fint konstverk jag fick till igår? Gott var det också och säkert otroligt nyttigt.

Jag vågade mig på en öl. Slopade Alvedondosen på dagen och det funkade. Nu drack jag bara upp halva glaset ändå och det skulle jag kanske även gjort i vilket fall eftersom öl inte är min favodryck. Men vin vågar jag mig inte på ännu. Har faktiskt inget sug efter det heller.
Det är så himla underbart med vädret vi haft nu i Påsk och jag läste precis att det skulle fortsätta resten av veckan.

Ingen rolig bild kanske, men ville bara visa att jag fixade mina ben som jag tänkte.

Så glad var jag efter dusch och benfix. Redo att skära upp sallad och ta plats på balkongen. Någon promenad hann jag inte med just då. Saker tar lite extra tid när man inte är lika rörlig som vanligt.

Kör en egobild till *ler*. Förutom att överarmarna är lika smala som underarmarna och att det blivit mer lös hud vid hals och haka och att brösten krympt så ser jag ju ut precis som vanligt. På den här bilden alltså. Det är lite kul också att kunna använda sina kläder igen. Inte jeans, shorts och kjolar med knäppe förstås. Men linnen och t-shirts.

Idag är det två veckor sedan jag blev av med skiten i magen och jag har varit hemma en vecka och några dagar. Jag tycker det går fantastiskt bra faktiskt, även om det återstår en hel del och ovissheten finns ju kvar. Men den tänker jag inte på. Jag försöker även glömma och förtränga operationsdygnet. Jag har det nedskrivet och jag har pratat om det med både barn och sjukvårdspersonal. Vissa frågor ploppar upp stundtals, men just nu vill jag inte ha svar på något. Jag måste nog bli helt återställd innan känns det som.

Promenaden tog jag framåt kvällen. Tog med en stav som stöttning för igår hade jag ont i nedre högra delen av magen. På en fläck och det hjälpte ingen Alvedon mot. Vet inte vad det kan vara för har väl inget kvar där att ha ont i. Idag kändes det bättre. Det är tur man bor på landet när man ser ut så här *ler*. Ansträngde mig att räta upp ryggen, men det var lättare att gå med lite böjd rygg.

Nu blev det inte mycket till promenad för benen gick av sig självt en huslänga bort där min gamla släkting bor. Det är andra gången sedan jag flyttade hit 2011 som jag besöker henne. Första gången ringde jag på efter en promenad för att fråga om husen var byggda av blåbetong och nu var det väl antagligen för jag ville ha sällskap. Hon visste inte om att jag var sjuk. En och en halv timma satt vi och pratade. Fick veta att min mormor haft samma som jag, alltså en cysta i magen så magen blev enorm. Vart den cystan härstammade ifrån vet jag inte, men den var elakartad och cancern var spridd i hela magen när de öppnade. Hon var då 20 år äldre än mig och avled en månad senare. Men jag fick även höra om lyckliga slut i andra fall *ler*.

En bild från dagen idag. På väg ut till balkongen med mina potatisplättar. Idag somnade jag i solen och tänkte att nu måste jag väl ändå ha fått lite färg. Men jag kan inte se minsta märke efter bikinibehån eller armbandsuret. Antingen är jag blind eller så tar inte solen.

Blev en promenad även ikväll på en halvtimma. Det är alltså ingen lång sträcka jag går, men det går inte fort när jag stapplar fram. Eftersom magen inte känts av lika mycket idag så var det lättare att gå med rak rygg. Man vill ju liksom inte hamna i det där krumma tillståndet *ler*. Nej, det är nog ingen risk, men jag tror inte det är bra för ryggen.

Nu ska jag gå och se slutet på Vetenskapens värld. Tror det skulle handla om socker och fett idag. Ett par tvillingar där den ena började en diet med uteslutande av socker och den andra av fett. Sedan jämfördes resultatet. Jag har läst om det. Lite intressant kan jag tycka. Sedan avslutas kvällen med Filip och Fredrik.
Få se om jag kan ta tag i mitt liv i morgon. Åtminstone lite.  Finns så mycket jag vill och bör göra, men som hindras av min fysik och ork. Vi får se. 

3 kommentarer:

Unknown sa...

Greta,
Trevligt att du är på benen med gott humör igen! Du är verkigen duktig med vara igång igen med det långa operationssåret halvläkt
Fin salladstallrik. Och visst är det gott med en kall öl i vårvärmen.

Gretas Svammel sa...

Man gör så gott man kan... Hans-E.. *ler*.

Unknown sa...

Greta
En komplimang för de sexiga brösten i läckra BH