torsdag, april 17, 2014

LITE FAS 3 IGEN

Jag skiter i Blåkulla i år *ler*. Men en bild på någon som ska dit kan jag ju ändå pryda inlägget med.
Ett kort inlägg blir det, för jag får snart besök. Har fått veta att det fanns bandage så blir omläggning i kväll. Sticker lite på ett ställe av såret, men kan kanske vara stygnen som besvärar. Det är ju metallstygn, så kallade agraffer. Som ett blixtlås längs hela buken.

De hade ny debatt i riksdagen för en vecka sedan om Fas 3. Var Eva-Lena Jansson (S) som ville veta syftet med fas 3 och är ni intresserade av god dag yxskaft svar från Svantesson så klicka in er och läs protokollet eller se videon.
Och ni som vill ta del av mer tokigheter med Fas3 systemet kan läsa det här.  För ett år sedan ungefär så anställde Haparanda kommun fem personer som så kallade morföräldrar i skolor. Typ samma som jag brukar benämna extra resurser. Det framgår inte riktigt men jag tror det handlade om arbetslösa med lönebidragsjobb. Efter ett år fick kommunen för sig att spara och de fick sluta. MEN de är nu tillbaka som Fas 3, utan lön. "Sedan den 10 mars är de dock tillbaka i skolorna. Denna gång i form av fas treor med uppemot en tredjedel i lön jämfört med vad de fick som anställda. Och kommunen, den får nu 5 000 kronor i månaden för att den tar hand om dem."

En annan sak som jag tänkt skriva om ett tag, är det här med Kapten klänning. Jag har lite svårt att fatta hur man kan göra business på en nyss utsläppt, levande person. Jag tycker faktiskt det är för jävligt. Okej om man vill framställa själva sexhandeln osv, men att som nu i två fall som jag känner till använda sig av polischefen är så dumt. Jag såg ju Trolle smilfinken hos Skavlan för ett tag sedan då han satt och berättade om sin bok där han spanade på sin chef. Jag ville spy på karlfaan. 

Idag läste jag att de har satt upp en teaterföreställning om Kapten klänning ( det övergår mitt förstånd ), och att den som skrivit manuset nu inte anser att hennes budskap kommer till sin rätt. Syftet var att fokusera på sexhandeln säger hon, fast nu är fokusen på Lindberg. 
Ja, man får väl tycka som man vill. Jag försvarar inte det Lindberg gjort mot de unga tjejerna, men nu har han sonat sitt brott och borde inte bli uthängd återigen endast för att andra vill få bekräftelse. 

Trist väder har det varit idag, men jag hoppas det blir som det är sagt... sommar på lördag.  

Inga kommentarer: