fredag, juli 25, 2014

LITE SVAMMEL OM DAGEN

Så lätt att börja styra med annat när man väl rest på sig. Men nu så, nu kör jag lite om dagen och hinner förhoppningsvis fixa både sallad och bänka mig i soffan innan kl.20.00.
Vaknade kvart över sex i morse och det var liksom ingen ide då att ens tro att jag skulle somna om. Annars har natten varit relativt bra. Det börjar återgå till normalstadiet även där. Bara hostan kvar som är lika intensiv fortfarande och evinnerligt jobbig. Kan hålla på en kvart och bara hosta och hosta. För att inte få helt spader så tänker jag.... att nu hostar jag upp metastaserna *ler*. Så är det förstås inte, men tänka kan man.

17 grader var det ute halv sju i morse så passade på att öppna upp överallt innan det gick över 20 grader, vilket det gjorde ganska snabbt. Redan när jag bänkade mig med mina mackor och mitt kaffe vid computern så kände jag lust att skriva. Så efter det vanliga surfandet fyllde jag i mitt dokument där jag skriver om den här resan jag gör och lägger in en del bilder. Tänkte faktiskt som jag skrev i förra inlägget klicka upp något av skrivprojekten, men gjorde inte det. Jag skrev lite på sexforumet istället och lite handskrivna funderingar kring min situation.

Innan hjärnan hann domna av värmen ( har ju datorn i öster med morgon/ förmiddagssol ) så kom jag på att jag en gång haft en bordsfläkt. Visste inte om jag sparat den eller kasserat den, så ut i förrådet vid nio och började leta. Jodå, den fanns undanstoppad. Så den har jag nu på bänken snett bakom mig och ger lagom svalka. Tog ett kort förstås. Ja inte bara ett, det gick åt några stycken för att få ett som jag inte själv skrämdes av. Hatten och stringen är förstås inget jag normalt stolpar omkring med. Det är endast för kortet.

Fixade till mig lite lagom för att gå ner till samhället och handla lite. Hade det här på mig. Tro att jag skulle gått ut så här förr ha ha. Nope. Klänningen är alltså hellång. Om det inte varit för att jag ville bli av med handlandet så hade jag väntat kanske till sena eftermiddagen. Fast det hade nog varit lika hett då. Knappt skugga på hela vägen. Den här heta veckan är något att minnas när man svär över snö och kyla om några månader.

Det här är min livlina *ler*. Räknade ut hur mycket jag hade i vinster innan jag gick. Var lite över 300 kr. Bra att ha i reserv om mjölken tar slut eller något. Nu löste jag in en av dem till två nya som jag inte har skrapat ännu. Tänk om det är en miljonvinst?

Tog det här kortet direkt när jag kom hem. Och varför håller jag två skrynkliga femtiolappar i handen kan man fråga sig. Jo, när jag gick där i solgasset på väg hem med en tung ryggsäck på ryggen och ett paket hushållspapper i ena handen så fick jag plötsligt se några sedlar vid vägkanten. Två femtiolappar. Jag tog dem förstås, fast jag måste erkänna att det kändes lite som att jag tog från någon annan. Men så jättedåligt samvete har jag inte. Vore ju heldumt att låta dem ligga kvar och för liten summa för att söka ägaren... och vart skulle jag söka? 

Det är rätt mycket turister nu där jag bor. Många tyskar som cyklar runt bland annat. Var de bor vet jag inte för finns ju inga hotell här på obygden. Kan tänka mig att de kanske hyr någon stuga inne i skogen. Så det kan ju vara någon sådan som haft sedlarna lösa i fickan och råkat tappa dem, precis lagom till att jag skulle komma vandrandes. 100 kr är inte mycket, men när man inga pengar har så är det ett välkommet tillskott. Det finns väl någon däruppe som ser mig *ler*.

Nu får jag sätta fart och blanda ihop min sallad. Äggen är kokta sedan i onsdags och räkorna är färdigskalade på burk så det går fort. Gör den direkt på tallriken och så ett glas rött till det. Det blir bra. Ringa folk har jag inte haft lust med idag, man blir lite slö av värmen. Få se i morgon. Det kan ju hända att jag sätter på datorn även då trots att det är lördag. Men om inte så önskar jag alla en lagom het och trevlig helg.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Greta,
Tur i Triss och annat ger 300 kr! Grattis! Nu är det bevisat att det går att vinna.

Trevligt fläktkort. Men jag trodde att du alltid var troslös. Nu i värmen är det läge att näcka!

Vilket är adressen till sexforumet?

Gretas Svammel sa...

Nej då...Hans-E...inte är jag alltid troslös *ler*. Men det händer att jag är naken under en sval klänning tex.

http://www.sexwork.net/top100/swe
eller bara sexwork.net