måndag, september 15, 2014

DET BLEV SOM JAG VILLE

Hej då mannen och lycka till. Bra av Löfven att säga samma. Nu kan jag sova gott i natt. Minns ni vad jag skrev för ett tag sedan? Jag fick rätt. Han lämnar partiet. Jag tror dessutom att han är kär, fick den känslan så sent som idag faktiskt när jag såg intervjun med honom i ettan.

Jag tror även att Borg kommer att göra honom sällskap i att lämna. Kanske också Bildt, fast varför jag tror det sista vet jag inte. Det bara kom i huvudet.

Men som det pratas stort och brett om nu är ju hur fortsättningen blir. S+Mp är ju givet. Själv ser jag det inte helt osannolikt att FP hakar på. Trots deras idoga nekande i valrörelsen.

Om min önskan att Alliansen ska upplösas kommer att bli verklighet beror på. På ett sätt gör de då sig själva en otjänst kan jag tycka eftersom de är små ensamma. KD har jag inget emot om de åker ut om fyra år. Å andra sidan vill ju ingen ha SD som sammarbetspartner. Och väljer FP ett samarbete med S så är Alliansen ett minne blott.

Ja det fortsätter att vara spännande, men ett bättre Sverige är jag övertygad om att vi får nu. Om jag sover gott i natt så ligger nog Löfven vaken och funderar.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Greta
Spännande fortsättning följer

Gretas Svammel sa...

Det är som en saga, spännande saga...Hans-E..