onsdag, mars 04, 2015

BAK och SOVDAG

Ett kortkort inlägg innan jag gör det bekvämt för mig i soffan. Tiden försvann i ett huj nu under sena eftermiddagen. Från halv sex till åtta. Hann knappt blinka. Skulle haft ricinolja i håret, duschat, peelat och haft mig. Men får ta det i morgon innan jag går ut i solen. Hoppas det är sol då också.

I dag har jag bakat lite, fast det blev inte så gott som jag räknade med. Men duger. Körde i långpanna med torrjäst och med sojamjöl och bovetemjöl.

Fixade mat till reprisen av "Min sanning" 16.20. När tallriken var tom och jag boat in mig med kuddar och pläd så åkte ögonen igen. Slumrade i små omgångar så såg väl åtminstone hälften av programmet i alla fall. Jag inbillar mig ju att jag inte är trött längre, men ibland så. Fast när jag lägger mig framåt midnatt då har jag stundtals svårt att komma till ro. Så kan det va och nu blir det soffan igen och tv.

Inga kommentarer: