torsdag, mars 05, 2015

SOLEN VÄRMER

På väg till affären och idag inbillade jag mig inte. Solen värmde ta mig sjutton. Riktigt skönt var det. I morgon kan det vara busväder igen, därför vill man ( om man kan ) ta vara på sådana här dagar. På söndag ska det visst bli ännu varmare och sol. Kanske kan man ta premiärsitten på balkongen då.

En bild till, som blev lite mörk så ljusade upp den lite.  Magen börjar öka så smått igen märkte jag idag, men jag kan fortfarande ha ett par av mina vanliga jeans. Jag hoppas inte jag hinner få besvär. Eftersom gifterna drar igång nästa vecka så bearbetar de vätskan också.

Jag löste ut fyra 60 kronors vinster (triss) idag för att köpa C-vitamin på apoteket och tänkte då även köpa ny febertermometer. Jag vågar inte vara utan nu då det är viktigt att jag inte har feber. 38 grader och jag måste åka in. Den jag köpte förra sommaren funkar ju inte. Men det fanns inte en enda termometer på apoteket. Så typiskt när jag äntligen gjorde slag i saken. Nästa vecka har de nog fått hem så gör nytt försök då., eller veckan därpå.

Jag tog mig nästan vatten över huvudet idag när jag handlade. Det blev himla tungt i ryggsäcken. Stannade några gånger på hemvägen och rätade upp ryggen, för gick framåtböjd som en krum gumma. Köpte två liter mjölk, en liter havremjölk och en Proviva. Slängde även ner en bit ost, sex potatis och en burk hallonsylt till söndagens eventuella pannkakor. Plus några morötter och philadelfiaost för fick för mig att kanske göra en morotskaka. Vill ju gärna bidra med något och nu har jag orken... tror jag. Men jag kom ju hem till slut och snacka om befrielse att ta av ryggsäcken.

Jag hittade på etc.se en artikel av en Fas 3 kvinna. Det är bra om så många Fas 3-are som möjligt skriver eller berättar offentligt om sin erfarenhet av systemet. Jag lider ju inte längre av det, men min åsikt om skiten har inte ändrats. Det får liksom inte falla i glömska förrän det är borta.
  "Att genom Fas 3 inbilla sig att man ska lära vuxna människor att gå upp på morgonen, duscha och pendla till en daglig förvaring där vi ska låsas in mellan åtta och fem är enligt mig rena Gestapometoderna. Vi är inga barnungar, vi behöver inte gå på dagis, säger hon."

Ni kanske har märkt att det varit dåligt med länkar nu ett bra tag *ler*. Det betyder inte att jag undvikit nyheter, men orken att bry mig är inte så stark. Det är positivt kan jag tycka. Och dessutom är jag så trött på allt elände här och i andra länder. Man får leta bra länge om man ska hitta någon nyhet som gör en glad. Troligtvis hittar man sällan någon.

Nu ska jag plocka fram dammsugaren så det blir lättare att ta tag i städningen i morgon.

Inga kommentarer: