fredag, april 03, 2015

GLAD PÅSK

Ett tillägg angående novellen, ifall någon undrar. Analt är något jag aldrig erbjudit och de sista åren undvek jag det helt, mycket på grund av åldern och risk för hemorrojder etc.  Men tidigare gillade jag det någon gång ibland och när just den gången skulle infalla visste aldrig varken jag eller kunden/partnern på förhand. Det blev det som det blev helt enkelt. Det var lusten och upphetsningen som styrde.

Idag mår jag än så länge riktigt bra. Hostar förstås lite fortfarande, men till och med magen håller sig lugn. Vädret kunde ju vara lite roligare, men det finns visst förhoppningar att våren kommer tillbaka till nästa helg. Det återstår att se, men jag skulle bli glad om så blir fallet. Och säkert många med mig.

Tittade på reprisen av Jordskott igår, fast slumrade till mellan varven. Var nog tröttare än vad jag själv trodde. Men det jag såg fick mig att tycka att den börjar spåra ur. Det börjar bli för overkligt och då tappar jag intresset. Synd, för den började så bra.
I kväll visar de Afzeliusdokumentären/filmen "Tusen bitar" på ettan. Var ju dumt att skicka efter den. Men så snabbt brukar väl inte filmer komma på tv? Den kommer till och med i repris på måndag. Att en del gamla filmer visas som på löpande band var och varannan månad i olika kanaler är ju inget ovanligt. Men att en ny film visas i repris efter några dagar är väl inte så vanligt?

Nu ska jag inte se den i kväll, utan håller mig till Lets dance och så ser jag filmen på måndag. Vad jag ska göra med min oöppnade dvd vet jag inte. Skulle inte förvåna mig om Monika Z också snart visas. Då har jag gjort två onödiga köp *ler*. 

Fast det här var nog inget onödigt köp. Det är den stora röda som jag skickade efter för 90 kr. Fick den igår i brevlådan. Ibland går det snabbt. Nu ligger den i skåpet tills jag får lust att byta... med knappen ute så den inte ligger och drar batteri.

Jag har börjat sakna redovisning från bokförlaget. Det ska komma var tredje månad, men jag har inget fått sedan okt. Nu kan det ju vara så att ingen köpt boken efter oktober, fast redovisning borde jag få ändå. Jag slängde iväg en förfrågan igår från deras hemsida, men får väl vänta till efter påsk på ett förmodat svar. Jag minns att de var ganska sega på att svara. Hör jag inget får jag leta fram mailadressen och testa den vägen.
Jag vet inte om det bara är på min dator, men jag har sett Bokus bl.a. göra reklam för boken här och var på nätet. Fast där är den för dyr.

En påskhelg ligger framför oss. Det bästa med påsken är väl den extra ledigheten. För de som jobbar *ler*. Jag tycker det är en ganska lugn helg jämfört med jul och nyår. Har aldrig firat den speciellt mycket utan bara njutit av ledigheten och den eventuella vårvärmen. Visst.... ungarna var ju påskkärringar förstås och det letades påskägg och målades ägg ( som de sedan inte åt ) och vi pyntade björkris med fjädrar. Men mer än så var det inte. Nu har jag inte ens påskris. Men jag ska äta sill i morgon. Sill och potatis och gräslök, typisk midsommarmat. Fast jag äter det ju då och då under hela året.

Jag har planer på, beroende på ork och mående, att någon gång i helgen plantera i sär paprikan som växer så fint, så den får mer utrymme. Samt sätta halva påsen av sommarblomsterfröna. Sedan måste jag ägna fötter, tår och naglar lite omtanke. Det är verkligen hög tid. Promenader vore ju inte helt fel heller, men det planerar jag inte in. Det får bli som det blir.
Har även en tanke att ta fram rena gardiner till den eventuella vårstädningen jag eventuellt ska börja med efter nästa helg. Ja det blir mycket eventuellt, men allt hänger ju på måendet. Men tvätta fönster och byta gardiner bör jag klara en bra dag. Om jag sedan orkar flytta möbler är en annan sak.. Det märks då.

Nu hoppas jag alla ni som läser kan ladda batterierna lite under de här extra helgdagarna och att ni får en riktigt   SKÖN OCH TREVLIG PÅSK .

4 kommentarer:

Benny sa...

Trevlig påsk helg,jag börjar med vår städning nästa helg,må så gott rara Gewta Kram

Gretas Svammel sa...

Då ligger du en vecka före mig.... Benny... med städningen *ler*

Unknown sa...

Greta
Hoppas att du får bra försäljningssiffror från förlaget. Skall kolla in
Filmen "Tusen bitar" . Folk säger den är bra.
Jag är inte heller förtjust i analt. Men många kvinnor tycker om att bli smekta i mellangården mellan vagina och anus eller bli stimulerade med ett finger i anus samtidigt med samlag. Jag tycker som man också om den behandlingen.

Gretas Svammel sa...

Det är ju som allt annat... Hans-E... individuellt. En del gillar ett finger i anus, andra ryggar direkt man närmar sig.