torsdag, april 16, 2015

SENT BLOGGANDE IKVÄLL

Vad styr jag med, kanske ni undrar? Det undrar jag med. Det är som man tappar tidsuppfattningen ibland. Bilden är i alla fall från ettan någon gång 2013. Klart att jag saknar min lilla oas, men på ett sätt... i alla fall som läget är nu... så är det skönt att slippa tänka på mer än ett ställe.

Ja, ganska sent blev det innan jag kom till skott med ett inlägg idag. Det förra räknas inte, då det är tänkt som info för de som är i behov av det eller vill veta. Jag såg på statistiken att det första redan hade lästs av massor och det här andra är på väg uppåt. Men när jag testade att googla så kommer inte min blogg upp, trots att jag lagt till sökord och etiketter. Ja,ja det hittas väl ändå på något sätt.

Det gick inte direkt i en handvändning att få till en sammanfattning av min situation, så en del av dagen har gått åt till det. När jag nu ikväll kom på att jag måste äta något så kom annat i vägen och sedan ringde telefon och plötsligt var klockan över nio. Så jag värmde en vegpizza och skar upp en halv tomat och tog med in till datorn. Inte det bästa att äta dagen innan gift. Inte heller så bra att äta så sent. Jag skulle egentligen gjort rotsaksgryta, men så blev det alltså inte. Det får bli i morgon istället.

Om det inte snöar, regnar eller blåser i morgon är tanken att efter giftet gå ner till stan för att inhandla en styck liten flaska rosévin + superlim. Det borde jag orka nu. Jag mår fortfarande rätt bra. Peppar, peppar.  Jag minns inte namnet på den rosén  som jag kan dricka. Försökte söka här i bloggen för vet att jag lagt ut foto på den. Men det funkade ju inte. Verkar inte som det överhuvudtaget går att söka. På bloggplatsen skriver man bara in det man letar efter och så kommer de blogginlägg upp som innehåller det. Här kommer det bara upp "inget resultat". Men.... slog det mig precis nu.... det kanske beror på att jag inte skrivit etiketter till mina inlägg. Strunt samma, jag har en bild på något usb minne som jag får leta upp innan jag stänger av. 

Snart har hela veckan gått och jag har inte ens börjat med någon bokrensning eller fönstertvätt. Kan inte direkt skylla på dåligt mående nu. Mer brist på lust. För två år sedan hade jag stört mig. Inte nu. Sjukdomen har gjort att jag sänkt kraven lite på mig själv, tror jag. Är väl både bra och dåligt. Mest bra kan jag tänka. 

Läste att Fas 3 blir kvar fyra år till. Jag fattar inte hur svårt det kan vara.   

Läste i Metro en debattartikel skriven av en rad feminister. Ja vem som skrivit den framgick väl inte, men den var undertecknad av en massa mer eller mindre kända namn,  Saknade faktiskt några, typ Schyman. Satt och funderade på om jag skulle skriva en replik. Men valde fortsättningen på äggstockscancern istället. Vad artikeln handlade om?  Sexköpslagen.

Jag struntar i tv ikväll. Kollade på nätet vad Debatt skulle handla om och så intressant var det inte. Hockeyvåld och att homosexuella inte kommer till himlen och att gamla inte får komma ut.  Jag tänker faktisk ta sängen i besittning när jag är klar med datorn, trots att klockan inte är så jättemycket. Jag håller fortfarande på med Coelhos bok. Har alltid varit så trött när jag lagt mig så har inte orkat läsa något. Men ikväll kan det bli några kapitel. Och sedan sover jag gott hoppas jag. Utan att hosta och vakna. Ja, hoppas kan man.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Greta
Förstår att en tuff behandling tar på dina krafter. Koppla av med en liten flaska rosé. Du skall må bra.

Annorlunda vinkel på bilden. Hade du kameran upp i taket. Fin rumpa och rygg!

Gretas Svammel sa...

Rosén sparas till suget kommer och magen klarar av alkohol och jag kan njuta av det...Hans-E..

Tror att jag hade pallat upp kameran på ett skåp bredvid duschen.