torsdag, april 23, 2015

TRÖTTHETEN SATTE IN IGEN

Ja, det hade nog varit ganska osannolikt om det braiga måendet hade fortsatt och fortsatt och fortsatt. Började känna av magen igen i går kväll och tyckte jag mådde lite illa. Bara lite, men från ingenstans blev jag också bara så där plötsligt trött och ingen ork och ingen lust till något. Tänkte att tröttheten kunde ju bero på att jag suttit två timmar i solen plus sovit dåligt i några nätter. Men jag är trött i dag också och känner inte för något. Även hostan har tilltagit lite i styrka. 

Placerade mig i soffan vid 19 i går för att se utfrågningen av Löfven, men somnade runt halvtid och sov till 21. Var sedan vaken till 22.30 då jag gjorde mig redo för natten i soffan. Men inte sjutton sov jag så bra som jag hade räknat med. Hostan väckte mig ett flertal gånger och när jag vaknade vid sex i morse så gick jag upp och fixade frukost.
Bilden tog jag efter frukost och datorsurf när jag funderade på vad jag skulle göra med den här dagen.
Slutade med att jag satte mig i fåtöljen för en stunds meditation, fast jag somnade förstås ganska direkt och sov en timma typ.

För att sedan känna mig åtminstone lite nyttig och för att få bort krukor och jord, så planterade jag  papayakärnorna och resten av blomsterfröna, sedan gallrade  jag och planterade om i större krukor de blomsterfrön som jag satte först.
En stunds vila på det. Känner av ryggen när jag stått en stund vid diskbänken.

För att testa om jag får bättre sömn i natt så flyttade jag sängen från detta läge till......

... det här. Det funkar när jag inte har långa gardiner för fönstret. Jag hoppas det här blir bättre för sömnen. Vi får se.

Fick tid till röntgen idag. Nu har jag tre olika tider inbokade i maj, förutom de till vårdcentral och onkolog. Tandläkare, mammografi och röntgen. Någon av dem får jag säkert ändra ifall de sammanfaller med cancerbehandlingen, vilket lär vara troligt. Ska ta med tiderna i morgon, för eftersom det är stängt på onkologen Kristi flygare och fredagen efter så måste jag byta tid igen för gifterna. Kan ju bli att jag får hoppa över en hel vecka, för får jag gift på fredagen så blir det för kort tid emellan till onsdag. Men jag får se i morgon hur de har löst det. Nästa vecka är det på torsdag i alla fall. Sedan är vi inne i maj. I mitten på maj spräcker jag halvtid.

Kanske inte så kul inlägg, men livet är inte alltid kul. Nu ska jag inta soffan en stund och skriva en lista på vad jag ska göra på lördag så jag någon gång blir klar med vårstädandet. Kanske blundar jag lite också.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Greta
Hoppas att ny sängposition fungerar!

Gretas Svammel sa...

Kanske blev det bättre faktiskt...Hans-E..