onsdag, september 16, 2015

NÄTSHOPPING och MATINKÖP

Min kylskåpsmagnet i lera som jag målade igår. Den pryder nu mitt kylskåp som ett minne från rehab-015.

Jag kletade lite på ljuslyktan också, men den kanske jag inte sparar på så länge. Jag vet inte. Jag tror ungarna gjorde finare saker när de gick i skolan haha.
Jag lät färgerna och tidningen ligga kvar på köksbordet ifall jag får för mig att måla en mindre tavla. Ungdomskompisen har nämnt att hon vill ha en. Jag är inte alls duktig på att måla och målar inte till andra, men jag kan förstå om hon vill ha ett minne.
Jag planterade även skotten jag tjuvade på rehab. Nu har jag slut på blomjord, så nu blir det inget mer planterande förrän möjligtvis i vår.

Idag blev jag fast vid datorn och det kan vara lite medvetet för att jag inte hade lust att gå och handla. Istället för att ställa mig i duschen och ta tag i dagen så fortsatte jag efter frukostsurfen att kolla kuddöverdrag bland annat. Beställde även 2 stycken 2-pack och en pläd till fåtöljen för 49kr. Blir lite roligare att höststäda sedan.
När jag ändå höll på så fortsatte jag kolla shoppingsidor fast jag inte har råd att handla något egentligen. Det enda jag behöver är någon ny tröja. Tror inte jag köpt någon lite tjockare tröja sedan jag var på skolan som Fas3 2011. Förutom ett par modell större när magen var stor och dom är inget kul att ha nu. Hittade en halvful, färgglad för 99 kr, men så lite kunde jag inte handla för kom det upp info om, så hittade efter ett tag ett par vita jeans för 129. Inget jag direkt trånade efter men, men. Jag kom upp i 200 i alla fall vilket var minimumsumman vid beställning.

Fick sedan för mig att jag kanske skulle sticka en tröja som terapi i höst och vinter så började leta mönster på nätet. Men jag skulle nog tröttna efter halva bakstycket och garn är inte så billigt om man inte råkar hitta på rea någonstans. Så där gav jag upp datorn för ett tag och då var klockan tre.
Jag tog min dusch och knallade sedan i sakta mak ner till samhället för att handla det jag behövde. Köpte anjovis för har ett litet sug efter Jansson.

Jag ska ju ner på fredag igen för provtagning, men då tänkte jag inte handla.

SkitIca är just nu inget alternativ när jag nog inte klarar att bära hem varorna. Sedan har de ju inte så stort sortiment. Idag hade jag kollat upp busstiderna innan jag gick, så tog bussen hem ( går inte från Ica ). Jag vet inte om jag ser ynklig ut *ler* eller om chauffören bara ville vara snäll. "Det är bra, gå och sätt dig" sa han när jag klev på. Man blir så glad av lite vänlighet. 15 kr sparade jag således.

Fem minuter senare var jag hemma och då var klockan fem.

Fixade dagens mat och tog plats vid datorn igen. Hittade en isig gammal vegetarisk chorizo i frysen och slängde i med grönsakerna. Inte jättemättande, men duger.
Nu ska jag förflytta mig till soffan och se Rapport.

Jag förvånas ibland att jag kan få dagarna att gå utan att det blir speciellt långtråkigt och jag förvånas över att man kan få till ett långt blogginlägg om i stort sett ingenting *ler*.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Greta, Trevlig busschaufför. Det är väl inte mer än rätt att du skall få åka utan strula med pengar!

Gretas Svammel sa...

Nja...Hans-E.. det är nog ingen rättighet att åka buss gratis. Även om det som här bara var en kort, kort sträcka.