måndag, november 30, 2015

SENT OMSIDER KOMMER ETT INLÄGG

Nej då, jag hade inte tänkt att skippa bloggen i kväll. Men plötsligt var klockan 20 och då ville jag se programmet om gamla hus och dess historia och efter det var det andarna på slottet, fast det heter inte så. Och när jag sedan satte mig här igen så klickade jag in på annat än bloggen, typ beställde barnböcker på AD Libris. Hittade även Bodil Malmstens hemsida som jag inte visste att hon hade. Jag tänker ju lite på hur hon mår. Men hon verkar nog må ganska okej, för den 27:e var hon i Lindesberg på bokens dag.

Betalade räkningar idag och det är ju aldrig kul. Fick 148 kronor kvar på kontot och kunde bara avsätta 1300 till Ica som då blir till mat denna månad. Men var både TV-licens och telefon den här månaden. Varje gång jag betalar telefon så tänker jag att jag ska säga upp den. Men det känns tryggt att ha fast telefon kan jag tycka. Fast 600 var tredje månad bara för att ha, känns surt när pengarna ska ut. För det jag betalar är bara abonnemanget, nummer presentationen och telesvar. Samtalen har jag på annat och jag ringer ju så sällan så det blir nästan ingenting.

Dietisten ringde idag. Hon skrev inte recept per telefon utan ville träffa mig nästa gång jag ska in, alltså nästa torsdag. Hon frågade om jag drack saft och åt annat sött för att få energi och näring. Jag trodde knappt det var sant. Sött gynnar ju cancercellerna, vilket jag sa. Men det är viktigt, tyckte hon att jag får i mig näring. Visst, men inte i form av socker herregud. Jag sa att jag funderat på att äta mer grädde och byta ut mellangrädden till vispgrädde. Och det var bra tydligen.
Vi får se vad hon hittar på mer när vi ses. Jag vill ju bara ha recept på näringsdrycker.

Idag blev det ost och broccolisoppa från frysen och en dubbel knäcke med ost. I kväll de sista jordgubbarna ihop med nästsista activian.  Jag inser ju själv att det är för lite på en dag. En näringsdryck så här på kvällen skulle ju då inte vara helt fel... även om de inte är speciellt goda.

Måendet idag har väl varit rätt okej. Skulle ju vara kul om jag kunde skriva helt okej, men dit är det nog en bit. Ryggkänningar, men inte i skuldrorna utan mer i svanken och är mer som trötthet i ryggen. Lätt illamående som kommit och gått och inte stört så mycket.
Hämtade in ljusstaken idag, så nu har jag tänt första adventsljuset. Och nu ska jag snart lägga mig och läsa lite i väntan på John Blund.

 

2 kommentarer:

Unknown sa...

Greta, Skönt för dig att du kände dig någorlunda smärtfri.

Gretas Svammel sa...

Ja, man får vara glad för det lille...Hans-E.. *ler*